fbpx
Fritz Olsson

Kontakt

Kontakta oss om du har några frågor angående din beställning. Svar på de vanligaste frågorna kan du hitta i FAQ-avsnittet nedan.

FAQ

Köp, leverans, garanti/försäkring

Har ni Öppet köp eller bytesrätt?

Du har alltid öppet köp på alla varor i fjorton (14) dagar. Detta förutsätter att ev förpackning är obruten samt att produkten inte är skadad. Observera att det inte utgår vare sig öppet köp eller bytesrätt på produkter som är framtagna speciellt för dig. Detta kan vara (men begränsas inte endast till) exempelvis unika vigselringar samt produkter som är graverade efter kundens önskemål.

För bytesrätt innebär att kunden kan byta varan mot en annan eller att få ett tillgodokvitto på samma belopp.

Om kunden vill använda öppet köp eller bytesrätt måste giltigt kvitto visas i samband.

Ingår det försäkring när jag handlar hos er?
Vid köp över 750kr så ingår det en kostnadsfri allriskförsäkring som
gäller alla armbandsur/smycken. Försäkringen gäller ett år och täcker
stöld, förlust och skada.
Vad har ni för garanti på era varor?
Vi lämnar minst två års garanti på våra varor. Tiden kan variera mellan
varumärken. Garanti omfattar fabrikationsfel, och gäller inte skador som
är orsakade av olyckshändelse eller slitage. Vid garantiärende skall
kvitto eller annat bevis kunna uppvisas.
Vad har ni för fraktalternativ?

När du handlar i vår webshop får du alltid gratis frakt om du beställer för över 500kr! Annars tillkommer en fraktkostnad på endast 49kr. Vi skickar alltid REK eller spårbart.

Du kan även välja att hämta ut i din närmsta butik, du får ett meddelande i e-post när varorna är redo att hämtas.

Hur lång leveranstid har ni?
Förutsatt att varan finns i lager skickar vi alltid paketet senast nästkommande vardag.
Har alla butiker samma varumärken?
Varumärkena i butikerna skiljer sig åt litegrann. Vid behov skickar vi produkter mellan butikerna, så du är inte begränsad till endast vad som finns i din närmaste butik.
Hur betalar jag?
Som kund kan du betala med kort, pappersfaktura eller avbetalning via Klarna.

Tjänster

Kan jag lämna in mina smycken för reparation eller underhåll?
Vi har egna guldsmeder som tar hand om dina smycken för reparation eller
underhåll. Du kan bland annat storleksändra ringar, laga smycken samt
lämna in smycken för upputsning. Vi gör även pärlomträdningar.
Kan jag lämna min klocka för reparation eller underhåll?
Ja det kan du! Vi har lång erfarenhet av reporationer och tar hand om
din klocka på bästa sätt. Eftersom Fritz Olsson är certifierad och
auktoriserad verkstad för bland annat Omega och Longines tar vi också
mot klockor av hög kvalitet. Vi tar också emot fickur, väggur och
bordsur.
Kan jag ta hål i öronen hos er?
Ja det kan du! Alla våra håltagare är utbildade och diplomerade av
Blomdahls. Vi har ingen tidsbokning bara drop-in och om du är under 18år
krävs målsmans tillstånd.
Kan ni gravera?

Vi har egna gravörer som kan gravera det mesta!